Soundtrack of My Life (With songs for CAP)

I've seen this on plenty of sites... most recently the Jaded NYer's... so I figure it would give my own little go of it. I actually think I've done this before a while back but it constantly changes so here we go again.


Opening Credits - Janelle Monae Star

Waking up - Marvin Sapp Never would have made it

Falling in Love - India Arie The Truth

Fight Scene - 2Pac Hit em up


Breaking up - Rihanna Take a Bow (I love this video so I had to post it instead of just the song)


Making up - 702 I still love you

Secret Love - Teedra Moses Closer

Life's OK - Boyz II Men Doin just fine

Mental Breakdown - Eve Love is Blind


Driving Scene - Eve Let's talk about

Flashback - The Boys Dial my heart

Happy Dance - Beyonce Get me Bodied extended version

Regretting - Toni Braxton Stupid

Long night alone - Justin Timberlake Never Again

Final Battle - Yolanda Adams The battle is the Lord's

Death Scene - 50 Cent Many Men

Final ending - Ja Rule Living it up

End Credits - Stevie Wonder Isn't she lovely


I did this in like 5 minutes saying whatever came to my mind first so comment and tell me if you think a certain song would have fit better for me in whatever category you want.



PS - Since we're talking about music, the feature I did last week over at Jonesin' on R&B singer JOE, was featured on About.com... check it out if you get a minute.

http://randb.about.com/b/2008/06/22/music-news-joe-working-on-two-new-albums.htm

29 comments

Opinionated Diva June 23, 2008 at 9:02 PM

First on your blog today too...interesting song choices.

MsPuddin June 23, 2008 at 11:47 PM

isnt music great? there's a song for everything. you have a good list going here. if you really thought about it, i bet you could come up w all types of songs for those categories...

Kandi Black June 23, 2008 at 11:56 PM

i always wanted to do one of these...ur song selections are nice...i mite steal this idea...don't get mad at me if i decide to do a lil swagger jacking...lol

CapCity June 24, 2008 at 12:01 AM

u need links - gurl, u know i don't know half these songs - musicologist! u need to post that cute photo of u & joe;-).

Thoughts of a Southern gal June 24, 2008 at 12:17 AM

Like your song choices.

I still play the India.Arie and 702 songs like they came out yesterday.

i.can't.complain. June 24, 2008 at 1:48 AM

what u know about that marvin sapp.

that song will have me feelin' like shug avery from the color purple

"even sinners have song..."

loves it, eb

u have the best taste in music.

-1-

Mr. B2B June 24, 2008 at 3:29 AM

The one on Mental Breakdown
Was thinking of putting DMX's Slippin

or Nappy Roots' Sick&Tired...

Love the feel of the tracks Eb...

Urban Thought June 24, 2008 at 8:22 AM

Excellent selections.

The end credits is what's up. I think the way you end something is the true reflection of who you are.

Ticia June 24, 2008 at 10:18 AM

Awesome - I can relate to some of these songs -

Ieisha June 24, 2008 at 10:30 AM

Good soundtrack...and kudos to you for the feature on About.com

I see you Big Time!

Mr.Slish June 24, 2008 at 10:38 AM

Ya know I've always liked your selection of music...I listen to your playlist quite often. You have a soulful ear...

Slish the Ruler has returned

Eb the Celeb June 24, 2008 at 10:45 AM

@kandi - you know you can jack girlie

@Cap - added just for you!

@southern - girl me too

@-1- that marvin sapp... whew... touches me like no other... makes me cry even sometimes and I aint really a cryer... so glad that BET has a little bit of sense and he's performing at the BET awards tonight... and that song!

@mr. b2b - yeah dmx slippin is a good one

@urban thought - I hope I go out happy and fulfilled... that's all I really ask for with no regrets

@Ieisha - Thx girlie... I'm trying to make my mark

@Slish- aaaaahhhhhh... how I've missed you so... I was starting to get worried about you

The F$%K it List June 24, 2008 at 10:56 AM

Love the song choice. I am never let down by your music choices. Great ear.

My soundtrack will play tomorrow.

RunGirl. June 24, 2008 at 11:34 AM

That Eve "Let's Talk About" is MY jam!! Good list...

Kieya June 24, 2008 at 11:48 AM

i second that "get me bodied" segment. lol

CapCity June 24, 2008 at 12:02 PM

Awwww - thanx 4 helpin' out the ol' heads! LOL! Hugz2ya!!

Eb the Celeb June 24, 2008 at 12:26 PM

No Prob - Posted the Pic for you too Cap!

OG, The Original Glamazon June 24, 2008 at 2:40 PM

I did this several years ago. I should go back and see if my choice for songs would still be the same. Especially since I feel that Bey stole the words right out of my mouth about my friend when I hear Still In Love(Kissing You) and Upgrade You *lol* And my list was pre-B-Day!

I like your list it's pretty cool!

-OG

CapCity June 24, 2008 at 3:24 PM

i see some of mjb's Just Fine in your life - cuz u R a HAPPY wichoSELF sistah & that's SO wonderful to see!

1/3 of what I used to be June 24, 2008 at 5:05 PM

I pretty much love almost all the songs on this list. I wouldnt change anything. wow @ you interviewing joe! I hope the switch in labels will finally get his ablums promoted like they should.

The Flyyest June 24, 2008 at 5:47 PM

i wanna do this but ill BE FOREVER!!!!!!!!!!!!!! seems like fun tho

Melody.Darlene June 24, 2008 at 5:48 PM

i got tagged to do this... but i wouldnt even know where to begin!! soooo many songs! lol

Torrance Stephens bka All-Mi-T June 24, 2008 at 6:52 PM

nice smile folk
teedar is the truth
good taste in muzk jones

Gotta Let it Out June 24, 2008 at 7:10 PM

Great song choices! You look so cute with Joe girl. DId you snatch em up?

DollFace June 24, 2008 at 9:50 PM

I enjoyed reading this. AND you did it in a short amount of time?! It would have taken me all day!

one soulful negro. June 25, 2008 at 9:39 AM

i am so down with this list.
great music choices.

-Q. June 27, 2008 at 5:57 PM

Dang got make moves to get in here.. You trying to ice me out Eb wass good? Im feelin' the selection, though. Good to see you making them avenues light the F up. About.com used to be my lil spot for whats whats when i moved to TX. So thats wassup.. one luv yo

-Q.

Help keep this site up and running


and be sure to follow @thegirthpodcast instagram for hilarious sex memes and on twitter episode highlights and daily sex articles.

My Renaissance People aka Blog Subscribers